hlavná stránka
ikona InstagramInstagram | ikona FacebookFacebook | ikona hľadaťVyhľadávanie | iconEnglish

Výberové konanie na pozíciu generálneho riaditeľa ŠGÚDŠ

 

Ministerstvo životného prostredia Slovenskej republiky ako zriaďovateľ príspevkovej organizácie Štátny geologický ústav Dionýza Štúra
so sídlom v Bratislave vyhlasuje v zmysle zákona č. 552/2003 Z. z. o výkone práce vo verejnom záujme v znení neskorších predpisov výberové konanie na obsadenie funkcie
generálneho riaditeľa Štátneho geologického ústavu Dionýza Štúra

Štátny geologický ústav Dionýza Štúra, ako rezortný vedeckovýskumný ústav v pôsobnosti Ministerstva životného prostredia je príspevkovou organizáciou zabezpečujúcou geologický výskum a prieskum územia Slovenskej republiky, tvorbu informačného systému v geológii ako súčasti štátneho informačného systému, registráciu a evidenciu činností súvisiacich
s výkonom geologických prác, zhromažďovanie , evidenciu a sprístupňovanie výsledkov geologických prác vykonávaných na území Slovenskej republiky, výkon ústrednej geologickej knižnice, vydávanie a predaj máp a odborných geologických publikácií.
Náplň práce:

generálny riaditeľ Štátneho geologického ústavu Dionýza Štúra (,,ŠGÚDŠ“) plní úlohy v oblasti Tvorby geologických koncepcií celoštátneho významu, tvorby modelov geologického vývoja a metalogenetických modelov územia pre štátne koncepcie surovinovej politiky, zostavovania celoštátnych geologických máp a spoluúčasť pri zostavovaní máp v rámci geologických systémov Európy vykonávané zamestnancom s odbornou spôsobilosťou, najmä:
1. Koordinovanie riešenia úloh rozvoja geológie s realizáciou výsledkov s rozhodujúcim významom pre hospodársky a spoločenský rozmach vrátane vypracúvania návrhov náročných integrovaných alebo medzinárodných projektov s cieľom dosiahnuť nové technické alebo technologické riešenia spoločensky závažných problémov v praxi.
2. Spracúvanie stratégie, prognóz a koncepcií v oblasti ochrany prírody a krajiny s celoštátnym a medzinárodným dosahom.
3. Zabezpečovanie plnenia úloh organizácie vyplývajúcich zo zákona
č. 569/2007 Z. z. o geologických prácach (geologický zákon) v znení neskorších predpisov, zo zriaďovacej listiny a štatútu ŠGÚDŠ.
4. Schvaľovanie koncepcií a stratégií ŠGÚDŠ. Schvaľovanie návrhu plánu hlavných úloh ŠGÚDŠ. Schvaľovanie medzinárodných dohôd a zmlúv ŠGÚDŠ.
5. Plní úlohy štatutára ŠGDÚŠ (najmä riadi pracovnoprávne, mzdové
a sociálne vzťahy zamestnancov, vydáva organizačný poriadok, pracovný poriadok, rokovacie poriadky, vnútorné organizačné
a riadiace predpisy, určuje organizačnú štruktúru ústavu, rozsah pôsobnosti, úlohy a vzájomné vzťahy organizačných útvarov, ako aj rozsah oprávnení a zodpovednosti vedúcich zamestnancov a iné).
6. Riadi a zodpovedá za činnosť ŠGÚDŠ. Zabezpečovanie spravovanie majetku zverenému do správy ŠGÚDŠ.
7. Rozhodovanie o použití pridelených finančných prostriedkov a iných prostriedkov a o nakladaní s majetkom ŠGÚDŠ. Schvaľovanie čerpania finančných prostriedkov.
8. Schvaľovanie projektov geologických úloh a ich zmien, záverečných správ a všetkých realizačných výstupov z činnosti ŠGÚDŠ pred ich odovzdaním objednávateľovi.
9. Vykonávanie funkcie predsedu Vydavateľskej rady ŠGÚDŠ.
10. Plnenie úloh stanovených ministrom životného prostredia Slovenskej republiky.

Požadované kvalifikačné predpoklady:
- vysokoškolské vzdelanie II. stupňa s technickým zameraním, ekonómia, manažment, právo, geológia, ekológia, alebo získané v odbore zhodnom alebo príbuznom oblasti činnosti spoločnosti.

Špecifické kritériá a požiadavky na uchádzačov:
- odborná prax minimálne 4 roky v oblasti obdobnej alebo zhodnej ako je oblasť pôsobenia organizácie alebo riadiaca prax aspoň 4 roky,
- znalosť o postavení, činnosti a úlohách ŠGÚDŠ,
- osobná integrita, bezúhonnosť, organizačné a riadiace schopnosti, dôveryhodnosť, rozvinuté interpersonálne zručnosti,
- vítané skúsenosti v oblasti vedy, výskumu a vývoja,
- vítané skúsenosti s riadením projektov a grantov.
- všeobecná znalosť:
i. zákona č. 569/2007 Z. z. o geologických prácach (geologický zákon) v znení neskorších predpisov,
ii. zákona č. 311/2001 Z. z. Zákonník práce v znení neskorších predpisov,
iii. zákona č. 552/2003 Z. z. o výkone práce vo verejnom záujme v znení neskorších predpisov,
iv. zákona č. 553/2003 Z. z. o odmeňovaní niektorých zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov,
v. zákona č. 278/1993 Z. z. o správe majetku štátu v znení neskorších predpisov,
vi. zákona č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní v znení neskorších predpisov,
vii. zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.

Iné kritériá:

- povinnosť spĺňať podmienky ústavného zákona č. 357/2004 Z. z.
o ochrane verejného záujmu pri výkone funkcií verejných funkcionárov.
Od úspešného vybraného uchádzača sa bude požadovať overenie bezúhonnosti prostredníctvom výpisu z registra trestov nie staršieho ako tri mesiace.


Nástupný plat:
od 2 500,00 ,- EUR v závislosti od skúseností vybraného uchádzača

Zoznam požadovaných dokladov:

- žiadosť o zaradenie do výberového konania,
- profesijný štruktúrovaný životopis v slovenskom jazyku s podrobným rozpisom odbornej praxe, resp. riadiacej praxe,
- motivačný list,
- písomná koncepcia rozvoja a riadenia ŠGÚDŠ (odporúčame v rozsahu cca 5 strán A4),
- kópia diplomu osvedčujúceho požadované kvalifikačné predpoklady,
- čestné vyhlásenie (vzor súhrnného čestného vyhlásenia dostupný tu)
a. o bezúhonnosti,
b. o pravdivosti všetkých predkladaných údajov a podkladov,
c. o spôsobilosti na právne úkony v plnom rozsahu,
d. o požadovanej dĺžke odbornej praxe alebo o požadovanej dĺžke riadiacej praxe.
- súhlas so spracovávaním svojich osobných údajov za účelom zverejnenia profesijného štruktúrovaného životopisu a vypracovaného návrhu koncepcie v súlade s ustanoveniami zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov

Prihlasovanie sa do výberového konania:
Žiadosť o zaradenie do výberového konania spolu s požadovanými dokladmi môžu uchádzači podať do 20. júna 2025 buď
i. v listinnej podobe na adresu: Ministerstvo životného prostredia Slovenskej republiky, osobný úrad, Nám. Ľ. Štúra 1, 812 35 Bratislava s označením na obálke (VK 4/2025/GR-ŠGÚDŠ a ,,NEOTVÁRAŤ")
ii. v elektronickej podobe na 
(maximálna kapacita odoslanej správy je 10MB)

Rozhodujúcim je dátum podania na poštovej pečiatke alebo dátum podania v podateľni Ministerstva životného prostredia SR. Uchádzači, ktorí zašlú prihlášky po stanovenom termíne, nebudú do výberového konania zaradení. Žiadosť o zaradenie do výberového konania a ostatné požadované dokumenty podané v elektronickej podobe doručí uchádzač aj v listinnej podobe najneskôr v deň výberového konania pred jeho začatím.

Informácie o priebehu výberového konania:

Výberové konanie sa skladá z nasledujúcich častí:
a) prezentácie koncepcie rozvoja a riadenia uchádzačom,
b) overenia odborných vedomostí uchádzača potrebných na výkon obsadzovanej funkcie,
c) overenia osobnej motivácie, osobnej integrity a interpersonálnych zručností uchádzača potrebných na výkon obsadzovanej funkcie.
Jednotlivé časti výberového konania sa overujú v rámci osobného pohovoru s uchádzačom. Na to, aby uchádzač vyhovel vo výberovom konaní a mohol byť zaradený do celkového konečného poradia, musí dosiahnuť aspoň 60 % z celkového možného počtu bodov a zároveň musí dosiahnuť v jednotlivých častiach výberového konania aspoň minimálnu hranicu počtu bodov.

Predpokladaný termín uskutočnenia výberového konania:
júl 2025

Kontaktná osoba:
Mgr. Jozef Balázsik, ,
tel: +421 2 5956 2369

V Bratislave, dňa 9. júna 2025

________________
Tomáš Taraba
podpredseda vlády a minister
životného prostredia SR